საავტორო პროგრამის სახელწოდება - გერმანული ლიტერატურა
პროგრამის ხელმძღვანელი - ტომას ჰოიზერმანი
სახელმძღვანელო - DeutschspracrhigeLiteratur
ასაკობრივი ჯგუფი: X-XI-XII კლასები.
საავტორო პრინციპი:
პროგრამის მიზნები:
• მოსწავლე გაეცნოს შუა საუკუნეების დასავლეთევროპულ ეპოსს, მისთვის დამახასიათებელ სიუჟეტებს და აზროვნებას.
• მოსწავლე ეზიაროს მისტიკური აზროვნების საწყისებს.
• მოსწავლემ გაიცნოს აფორიზმი, როგორც ლიტერატურულ-ფილოსოფიური ფორმა.
• მოსწავლემ გაიცნოს რომანტიკული მსოფლმხედველობის ძირეული ასპექტები. (მაგ.პარადოქსი, სიმბოლოს და ნიშნის თეორია...)
• მოსწავლე გაეცნოს სიმბოლური "ემბლემატას" ტრადიციას.
• მოსწავლემ გაიცნოს რომანტიკული მსოფლმხედველობის ძირეული ასპექტები. (მაგ.ინდივიდუაციის პრინციპი) გაიხსენოს ნოვალისის შეხედულება ზღაპარზე.
• მოსწავლე დაფიქრდეს რეალურისა და ირეალურის კატეგორიების, ასევე ნებისა და ხვედრის აპორიის შესახებ.
• მოსწავლემ განსაზღვროს ფანტასტიკურის ფენომენის ესთეტიკური ასპექტი. მოსწავლე გაეცნოს რომანტიკოსების შეხედულებას ბავშვის აზროვნების პრიმატზე.
• მოსწავლე დააკვირდეს რომანტიკული ლიტერატურული ზღაპრის განვითარებას მე-20 საუკუნეში.
• მოსწავლემ განასხვავოს "მხატვრული სიტყვა", როგორც მთლიანი მსოფლაღქმა, აზროვნების დეტერმინისტული წესისაგან.
• მოსწავლემ გაიცნოს კლასიკური იდეალიზმის ნიმუში.
• მოსწავლემ გააცნობიეროს დროის არალინეარული ბუნება და ჰოელდერლინის პოეტური მეტყველების თავისებურებანი.
• მოსწავლემ გაიცნოს ნიცშეს შემოქმედება როგორც გვიანდელი რომანტიზმის აპოთეოზი და იმავდროულად მოდერნიზმის "წინასწარმეტყველი". ცოცხალი სიბრძნე – მეტყველება მეთოდის წინააღმდეგ.
• მოსწავლემ გააცნობიეროს მუზილის მსოფლაღქმის თავისებურება (მაგ. კონსტრუქციული ირონიის ფენომენი. მეტატექსტუალობის ელემენტები...)
• მოსწავლე წვდება ემოციის განსაგნების ექპრესიონისტულ ნიმუშს.
• მოსწავლემ გააცნობიეროს ეპოქისათვის დამახასიათებელი დეკადანსისა და დევილობის შეგრძნება.
• მოსწავლემ გააცნობიეროს აბსოლუტური მეტაფორა, როგორც კონკრეტული მოვლენისა და უზოგადესი ცნებების სინთეზი.
მოსალოდნელი შედეგები:
• მოსწავლეს აქვს ზოგადი წარმოდგენა შუასაუკუნეების სათავგადასავლო და სპირიტუალურ რომანზე. შეუძლია სიმბოლოს ცნების განმარტება კანონიკური და მისტიკური ინტერპრეტაციის საფუძველზე.
• მოსწავლე ანსხვავებს ფენომენის, არსისა და მყოფის ცნებათა შინაარსებს.
• მოსწავლე იცნობს პარადოქსს, როგორც მეტაფიზიკური შინაარსის გამოხატვის შესაძლებლობას.
• მოსწავლემ შეასრულოს წერილობითი თარგმანი და ტექსტს დაურთოს კომენტარები.
• მოსწავლემ უნდა განასხვავოს ხალხური ზღაპარი საავტოროსაგან, შეეძლოს გოეთესეული სიმბოლოების ინტერპრეტაცია. (მაგ.სუსტი გოლიათის ძლიერი ჩრდილი)
• მოსწავლე შეადარებს გოეთესა და ნოვალისის ზღაპარს ინდივიდუაციის ასპექტით.
• მოსწავლე განასხვავებს ჭეშმარიტისა და რეალურის კატეგორიას რომანტიკოსების შემოქმედებაში.
• მოსწავლეები ინაწლებენ როლებს და კითხულობენ ზღაპარს.
• მოსწავლე მწყობრად გადმოსცემს ჰესეს შეხედულებას პოეზიაზე.
• მოსწავლემ შეადაროს მოერიკეს შედევრი გოეთეს "ჭანდერერს Nაცჰტლიედ"-ს.
• მოსწავლემ განასხვავოს იდეისა და იდეალის ცნებები.
• მოსწავლეს უნდა შეეძლოს თავისუფალი ლექსისა და პროზაული ტექსტის განსხვავება.
• მოსწავლე იცნობს ლოგიკური მეთოდიკისა და კანონიკური ღირებულებების ნიცშესეულ კრიტიკას.
• მოსწავლე წერს რეფერატს.
• მოსწავლე იცნობს მოდერნისტული პოეტიკის შინაგან ასპექტებს. მოსწავლე წერს რეფერატს.
• მოსწავლე ხვდება, რომ პოეზიაში წინადადება შეიძლება ქმნიდეს იმფორმაციულ ერთეულებს, არა ლოგიკური დანასკვის, არამედ აკუსტიკური ხატების, ან სხვა "პოეტური ხერხების" საშუალებით.
• შედეგები: მოსწავლემ უნდა განსაზღვროს პაულ ცელანის ლექსებში ასოციაციათა რიგი. შეძლოს დროის ცნების შინაარსის ცელანისეული გაგების ექსპლიკაცია.